Linea to typowy „nadmuchany” samochód klasy B do rozmiarów rodzinnego sedana. Przyznam że o ile inne tego typu projekty nieprzypadły mojemu gustowi to zupełnie inaczej jest w przypadku Fiata Linea – Linea nie dość że jest ładna to jeszcze wygląda jak samochód klasy średniej. Nic dziwnego – ma aż 4,5 metra długości.
Ogromny bagażnik
W długim nadwoziu oprócz części pasażerskiej znalazło się miejsce na potężny – 500 litrowy bagażnik.
Silniki
Gama dostępnych silników jest niestety uboga – szkoda.
Silniki benzynowe:
1.4 77 KM
Klasyczny przestarzały silnik 4 cylindry z dwoma zaworami na cylinder nie powala dynamiką (14,6 sek do 100 km/h) ani specjalnie niskim zużyciem paliwa (6,3 l / 100 km). Jednostka ta wynagrodzi jednak swoją ospałość bezawaryjnością i niskimi kosztami eksploatacji.
1.4 T-Jet 120 KM
Najmocniejszy silnik z całej gamy. Nisko umieszczony, duży moment obrotowy (206 Nm przy 2500 obr/min – to prawie dwa razy więcej niż słabsze wolnossące 1.4) sprawia że jazda tym samochodem jest przyjemna. Samochód jest dość dynamiczny (9,2 sek do 100 km/h) i niewiele pali w stosunku do osiągów (średnio 6,8 litra / 100 km).
Silniki diesla
1.3 Multijet 16v 90 KM
Najoszczędniejszy motor w całej gamie. Występuje w również w wersji ze skrzynią zautomatyzowaną Dualogic. Co ciekawe producent podaje niższe spalanie w wersji ze skrzynią Dualogic (średnio 4,7 litra) niż z klasyczną przekładnią manualną (4,9 litra). Osiągi tej wersji jednak pozostawiają dość dużo do życzenia (13,8 sek do 100 km/h) – są typowe dla oszczędnego diesla.
1.6 Multijet 16v 105 KM
Dla fanów oszczędnej ale również dynamicznej jazdy Fiat przygotował jednostkę Multijet o pojemności 1.6 litra. Spalanie tej wersji jest jedynie 0,3 litra większe niż wersji 1.3 a osiągi znacznie lepsze (11 sekund do 100 km/h).
Duże auta = dużo blachy, niestety taniej blachy. Rdza chyba lubi ten samochód?
konkrety czy bezpodstawne przypuszczenia? Masz to auto? Czy tylko gadasz z punktu widzenia posiadacza nastoletniego niemieckiego shmelca?
fajny samochód lecz niestety najczęściej spotykany motor 1.4 – 77 KM kompletnie nie radzi sobię z tym kolosem – wiem co mówię jechałem tym jako kierowca w zeszłym roku nad morze. Powyżej 100 km/h każde naciśnięcie gazu nawet do samej podłogi nie powoduje żadnego efektu przyśpieszania jedynie mozolne ruszenie wskazówki prędkościomierza, wolniej niż wskazówka godzinowa w zegarze. Wyprzedzanie na trasie tira prawie nie możliwe.
No i biegi wchodziły jakoś dziwnie…
szukam malego sedana do 30 000 zl dla rodziny – dwojka malych dzieci 3 i 7 lat – sadzicie ze znajde takiego fiata w tej cenie? czy auto nie bedzie zbyt wyesploatowane? nie chce dokladac do auta bo zona sie denerwuje jak trzeba cos w aucie wymienic, mowi ze dokladam a nie widac
Mam takiego Fiata. Niestety ma kilka wad:
- dobijanie tylnego zawieszenia na nierównościach jak w bagażniku są jakieś rzeczy i siądzie z tyłu teściowa
- brak dolnej osłony silnika
- kiepski lakier (b. łatwo zarysować)
- słaby silnik 77 KM, brakuje takiego silnika jak w Sienie 1.6
Naprawdę bardzo ładna sylwetkę ma to auto. Nie wygląda na przerośnięte auto klasy B z dołożonym tyłem jak Siena czy obecnie produkowane przez Chevroleta Aveo Classic tylko prawdziwa sedan-limuzyna. Gdy pierwszy raz widziałem to auto, na lawecie gdy jechały do salonu – myślałem że wiozą Fordy Mondeo
Auto wąskie w środku jak punciak a kosztuje jak bravo – które ma 6 cm na szerokość więcej, bardzo ważne 6 cm
Czy Linea Turbo dobrze znosi gaz? Słyszałem że można założyć LPG do tego silnika
Da się do 1.4 T-JET założyć gaz, ale jest problem z regulacją. W rzeczywistości możesz nie mieć pełnej elastyczności silnika przy niskich obrotach. Na pewno musi to zrobić dobry gazownik, ale przeciwwskazań nie ma do zakładania LPG tak jak np. w 1.4 TSI, którego na zwykłej sekwencji nie da się zrobić tak żeby nie pobierał również benzyny podczas jazdy.
Bardzo dobry samochód dla rodziny z dwójką dzieci, takiej jak moja 10 i 15 lat. Jakość materiałów wykończeniowych sporo lepsza niż w Chevrolecie Aveo, który kosztuje podobne pieniądze. Polecam silnik diesla 90 KM – zapewnia bardzo dobre spalanie i wystarczające osiągi. Ceny części zamiennych jak to u Fiata: niskie. Wiele części z zawieszenia pasuje od Opela Corsy D przez co ich dostępność jest bardzo duża, ceny przystępne, dwa amortyzatory przednie BILSTEIN 350 pln. Samochód da się utrzymać za średnią krajową.
Miałem takiego fiata-grata a teraz mam BMW serii 3 z 2002 roku, które dostałem w zamianie za Linee. Różnica komfortu i przyśpieszenia kolosalna, BMW ma 150 KM i jeździ 5 razy lepiej jak Linea 1.3 diesel. Fiata kupiłem jako nowego w salonie. Nigdy więcej nowego samochodu, chyba że będzie mnie stać na nowe Audi, BMW albo inne auto klasy średniej.
E46? I jeszcze może powiesz że diesel, może ładnie wygląda jak ktoś lubi stare samochody ale awaryjne jest strasznie, silnik się psuje, klapki w kolektorze ssącym się łamią, istna tragedia omijać z daleka. Wiem co mówię bo syn z Niemiec takiego przyprowadził w 2010 i ile się chłopak z tym autem namęczył to nie masz pojęcia, ale będziesz miął jak nim chwile pojeździsz.
No mam tego kolosa od 6 lat . Od razu sie w nim zakochalismy z zoną . Smieszna sytuacja bo zobaczylismy go w salonie jak czekalismy az skonczy sie przegląd naszego poprzedniego samochodu – sienki
i tak sie zaczęło
. Do dzis u nas jest i działa bez awarii . W salonie był tylko silnik z 77 KM . To troche mało jak na takie duze auto ale daje rade
Jest bardzo przestronna. 500l bagaznika pasuje do zony – wszystko miesci na wyjazdy czy wakacje
Znów pojedziemy na przegląd i może znow sie w czyms zakochamy
Linea bedzie miała towarzystwo
Mam fiata linea od 3lat i zero problemeow, silnik slaby ale BEZAWARYJNY a reszta
turbolotow i tak nie sprawia ze linea jest autem sportowym lub dajacym sportowe emocje z jazdy. Linea jest spokojnym rodzinnym sedanem do jazdy po miejskiej dżunglii. Kto decyduje sie na zakup linei niech nie mysli ze bedzie jezdzil jak subaru sti;) ja jestem zadowony, mial
vw, opla, audi i jak na ten czas twierdze ze fiat pod wzgledem awarynosci jest w czolowce.
Pozdrawiam