Aż 5 wersji silnikowych oferowało silnik Multijet:
- 1.9 8v Multijet 130 KM
- 1.9 8v Multijet 120 KM
- 1.6 16v Multijet 120 KM
- 1.3 16v Multijet 90 KM
- 1.3 16v Multijet 75 KM
Filtr cząstek stałych jako opcja.
Aż 5 wersji silnikowych oferowało silnik Multijet:
Filtr cząstek stałych jako opcja.
EvoLve theme by Theme4Press • Powered by WordPress Fiat Punto
Świat Fiata Punto, Grande Punto, Punto Evo, Fiata Linea
Szukam Grande Punto i zastanawiam się, który silnik jest lepszy 1.6 16v Multijet 120 KM czy 1.9 8v Multijet 120 KM? Dlaczego mimo innej pojemności moc jest taka sama?
1.6 16v Multijet 120 KM to ogólnie młodszy silnik – mniejsze o jakiś litr spalanie, nawet chyba lepszy moment obrotowy, ale również do zepsucia więcej:
- 16 zaworów i popychaczy zaworowych
- turbina o zmiennej geometrii łopatek (droższa)
zależy w jakim stanie kupisz. Jak kupisz takie które ma 40 000 km to lepsze bedzie 1.6 lecz jeśli kupisz auto po przebiegu 200 000 km (nawet może być cofnięty, ważne że realny będzie duży) do którego niedokładano kasy i będziesz robił turbinę i głowicę to lepiej żebyś kupił mniej wysilone 1.9 multijet
Czy da się przerobić 1.3 16v 75 KM na 90 KM? Jakie są różnice między tymi silnikami?