Fiat Punto I – czyli pierwszy model Fiata Punto – sprzedawany był w latach 1993 – 1999. W latach 1996 – 1999 montowany był w fabryce Fiata w Tychach. Punto zastąpiło kwadratowy model Uno.
Charakterystyczne dla pojazdu były pionowe długie tylne światła umieszczone na wysokości klapy bagażnika. Punto podobało się wielu – głównie dzięki odważnej jak na owe czasy, okrągłej sylwetce. Punto kupiło w Polsce wiele osób, które do tej pory nie mogły się zdecydować na żaden nowy samochód – zalety tego pojazdu przekonały je jednak do zakupu nowego auta.
Punto I posiadało – oprócz standardowych – dwie bardzo ciekawe skrzynie biegów – pierwsza to 6-cio biegowa skrzynia manualna (wtedy bardzo rzadko stosowana – jedynie w bardzo sportowych autach), druga to przekładnia bezstopniowa CVT (jest to przekładnia pasowa stosowana często w skuterach).
Mam Punto z silnikiem o pojemności 1242 cm3. samochód praktycznie bezawaryjny poza awarią alternatora – zużyte łożyska i pęknięta obudowa alternatora – przy przebiegu 90 000 km i awarii tylnej wycieraczki (jakoś w 4 tym roku użytkowania). Teraz auto ma już 15 lat i progi są do wymiany – korozja zrobiła swoje.
Uwaga na wersje z silnikiem diesla – nie były sprzedawane na polskim rynku, nie wiem jak teraz ale kilka lat temu próbowałem kupić takiego dla zięcia i wszystkie oglądane egzemplarze miały bardzo powypadkową przeszłość (tak naprawdę mało aut sprawdza się bez wypadku, starzy Niemcy trzymają dobre auta nawet na zapas gdyż nowe się bardziej psują).