System Start & Stop to system który powoduje wyłączenie silnika podczas stania w korku lub na światłach. System daje ogromne oszczędności na zużyciu paliwa w warunkach miejskich. Największe oszczędności są oczywiście wtedy gdy długo stoimy w korku i rzadko podjeżdżamy do przodu.
System nie wyłączy silnika gdy:
- silnik jest nierozgrzany
- niska temperatura zewnętrzna, gdy przewidziano odpowiednie wskazanie;
- akumulator niewystarczająco naładowany;
- aktywne ogrzewanie szyby tylnej;
- wycieraczki szyby przedniej funkcjonują z maksymalna prędkością;
- regeneracja filtra cząstek stałych (dla wersji/rynków, gdzie przewidziano);
- drzwi kierowcy niezamknięte;
- pas bezpieczeństwa kierowcy niezapięty;
- włączony bieg wsteczny (na przykład przy manewrach parkowania);
- przy włączonej klimatyzacji automatycznej, jeżeli temperatura nie osiągnęła wymaganego poziomu komfortu lub jeżeli aktywny jest MAX-DEF.
- w pierwszym okresie używania dla inicjalizacji systemu.
Przy włączonym systemie Start & Stop w sytuacji gdy silnik został unieruchomiony przez system system zostanie ponownie włączony mimo braku reakcji kierowcy w przypadku gdy:
- akumulator niewystarczająco naładowany;
- wycieraczki szyby przedniej funkcjonują z maksymalną prędkością;
- zredukowane podciśnienie układu hamulcowego na przykład w następstwie kilkakrotnego naciśnięcia na pedał hamulca;
- samochód w ruchu, w przypadkach na przykład podczas jazdy na drodze pochyłej;
- wyłączenie silnika za pomocą systemu Start&Stop przekracza około trzy minuty;
- klimatyzacja automatyczna, aby umożliwić odpowiedni komfort termiczny lub uaktywnienie MAX – DEF.
a ile rozruchów wytrzyma rozrusznik?
rozrusznik jest specjalny wzmocniony, nawet akumulator jest większy i specjalny do S&S, ten system w mieście w którym dużo stoisz w korkach ma sens – stojąc w korkach widzę że coraz więcej osób ma to w autach, gdyby się nie opłacało wyłączaliby tę funkcję
a ja na forach coraz częściej czytam że ludzie to wyłączają…